Pozostałe wpisy blogowe

01 marca 2021

Czym jest ONYCHOGRYPHOSIS, czyli jak leczyć szponowatość paznokci?

ONYCHOGRYPHOSIS zwana potocznie jako szponowatość paznokci, to choroba paznokci pojawiająca się w wyniku choroby. Może być również często następstwem zaawansowanej cukrzycy, jak w przypadku pacjentki naszego gabinetu podologicznego w Katowicach.

Zgłosiła się do nas 76-letnia kobieta, która już od 20 lat chorująca na cukrzycę. Nasza pacjentka jest leczona lekami doustnymi. Co istotne, cukrzyca  powoduje duże wahania poziomu glukozy w ciągu doby (230do-450mg/dl).

Podczas wizyty ustaliliśmy, że ucieplenie stóp oraz czucie i krążenie w stopach jest zachowane. Skóra nie posiadała widocznych zmian patologicznych. Ustaliliśmy podczas wywiadu przy wizycie podologicznej, że pacjentka objęta jest opieką Poradni Diabetologicznej, w której jest prowadzona od 3 lat przez tego samego lekarza). Nasza pacjentka przyznała, że nigdy nie miała kontrolowanego stanu stóp w poradni diabetologicznej. Nie udało nam się jednak ustalić, kiedy ostatni raz były obcinane paznokcie stóp.

Podczas zabiegu podologicznego skróciliśmy paznokcie stóp, zredukowaliśmy grubość płytki paznokciowej oraz usunęliśmy oddzielone ruchome części paznokci paluchów.

Zastosowaliśmy również odpowiedni preparat do dezynfekcji ran oraz zaleciliśmy go wraz z opatrywaniem palców w celu zabezpieczenia obnażonego łożyska przez urazami.

Efekt zabiegu oczyszczania paznokci zmienionych chorobowo, można zauważyć poniżej:

Jeżeli Państwo lub bliscy chorujecie na cukrzycę, to poza wizytami w poradniach diabetologicznych, zalecamy również wizytę w naszym gabinecie podologicznym.

Zabieg trwa ok. 30-45 minut, a wizyty kontrolne zalecamy co 4-6 tygodni.

Zapraszamy do umówienia wizyty na zabiegi paznokci zmienionych chorobowo:

Nasza 76-letnia pacjentka, to tylko jedna z kilkudziesięciu już osób, którym pomogliśmy z problemem paznokci zmienionych chorobowe na skutek zakażenie grzybiczego, bakteryjnego, urazu mechanicznego, zmiany struktury spowodowanej chorobami układowymi lub zmiany biomechaniki stopy.

Projekt i realizacja SPECTRUM-MARKETING.PL | Wszystkie prawa zastrzeżone | 2020

pn-pt: 10:00 - 20:00